zaterdag 21 maart 2009

Roadtrippin’ (part II)

Na Sesvenna heb ik een heerlijk luxe weekend doorgebracht in het Innsbrucker Hilton waar mijn (ex)collega’s na een week vergaderen voor het weekend skiën waren gebleven. In Axamer Linzum ca 30 min van Innsbruck is het lekker skiën. Dat kan ook niet anders want hier is zelfs 2 keer de locatie geweest voor de alpine wedstrijden van de Olympische spelen (ik had er ook nog nooit van gehoord…). Na Innsbruck ben ik richting Davos gereden om daar Frederike te bezoeken die daar in het NSAC Chalet zat om een groep beginnende toerskiërs (mede) te begeleiden. Onderweg richting Davos reed ik door St Anton (ik had de Arlbergpas genomen om het geld voor de tunnel uit te sparen J). St Anton lag er met een strak blauwe lucht en heerlijk witte pistes zo mooi bij dat ik het niet kon laten om een stop te maken om er een dagje te skiën (in Davos was ik tenslotte al 2 keer geweest…). Heerlijk als het was om weer eens in dit mooie gebied te skiën, had ik voor het eerst dit seizoen last van vermoeide benen. Zo’n 15 dagen achter elkaar skiën en de extra benodigde energie voor het toeren hadden blijkbaar z’n tol geëist. Gelukkig bleek er in het NSAC chalet in Davos (St Antonien) een bed over te zijn en hoefde ik niet zoals verwacht in mijn bus te slapen. Dat leverde na een gezellige maaltijd en avond met Frederike, Miriam Knepper, John van Giels en twee groepen toerskiers en freeriders een rustgevende nacht op. Omdat ik vanwege mijn moeie benen had besloten een dagje skiën over te slaan ben ik de volgende ochtend doorgereden richting Chamonix waar ik met Menno had afgesproken een dagje te gaan knallen op de piste. Aangekomen in Cham, bleek de Vagabond nog een plekje over te hebben tot vrijdag dus weer hoefde ik niet in de bus te slapen J. De kamer deelde ik met Bob die na een paar jaar accountancy in London z’n baan had opgezegd om lekker te gaan skiën. Wat een herkenbaar verhaal!!! Daarover konden we met elkaar natuurlijk de nodige ervaringen uitdelen tijdens een baar pints Guinness (het was tenslotte St Patricks Day…) Toch weer leuk dat je op deze manier altijd weer mensen tegenkomt.
De volgende dag zoals afgesproken met Menno geskied in een bloedheet Chamonix (16 graden met zon, o.a. in t-shirt op het terras gezeten). Om nog een beetje goede sneeuw te hebben, zijn we naar het hoger gelegen Grands Montets gebied gegaan. Op de pistes was het skiën erg goed want er waren weinig mensen maar naast de pistes was de sneeuw verschrikkelijk: stuiterend over ijsklompen gingen we hard naar beneden. Toch konden we het niet laten en hier en daar waren er nog een paar meters aangename sneeuw. Meteen maar met Menno afgesproken om begin april nog een paar dagen te gaan skiën (voordat ik naar Noorwegen vertrek). De volgende dagen zouden in het teken staan van een beetje rust gecombineerd met een broodnodig bezoek aan een wasserette en een opknapbeurt voor mijn ski’s en de gewenste (maar niet zo nodige J..) zoektocht naar een paar freeride skischoenen met minder flex dan mij huidige toerschoenen (excuus van de week om outdoor-gear te kopen in Chamonix: het is hier uitverkoop!!!!). Morgen komen Patrick, Italico en Paul om te komen freeriden met Michiel. Daar heb ik erg veel zin in hoewel het best moeilijk zal worden om nog ergens lekker sneeuw te vinden….

Geen opmerkingen: